Zachowanie kelnera jako wizytówka restauracji

Kelner jest często jedyna osobą z obsługi, z jaki ma do czynienia klient. To właśnie od niego zależy, w jaki sposób zapamięta on wizytę w restauracji, dlatego tak ważne jest, aby zachował on wszystkie standardy obsługi.

Pierwsze kroki kelnera

W restauracji to klient jest najważniejszy i należy zapewnić mu maksymalną wygodą podczas pobytu.

Dlatego zachowanie kelnera jest znaczące. To w głównej mierze od niego zależy, czy klient wróci ponownie i poleci nas znajomym.

W pierwszej kolejności kelner powinien przede wszystkim przywitać gości oraz poprowadzić ich do stolika. Koniecznie należy dać odrobinę czasu na zapoznanie się z menu. Klient może zapytać kelnera o propozycje, dlatego ten powinienem doskonale znać skład i sposób przyrządzania potraw by móc z czystym sumieniem polecić potrawę.

Kelner przyjmując zamówienie powinien stać z prawej strony. Notesik (lub tablet) na którzy spisuje zamówienie nigdy nie powinien kłaść na stolik. W razie wątpliwości należy powtórzyć na głos zamówienie.  Należy tez przestrzegać reguły pierwszeństwa. Osoby starsze są obsługiwane w pierwszej kolejności. Jubilaci i osoby honorowe również.

Kelner powinien w odpowiedni sposób przynieść i zakończyć zamówienie

Kellner und Kellnerin in Uniform

W ciągu trzech minut kelner powinien przynieść napoje, podając je najpierw dzieciom, w następnej kolejności kobietom. Ostatni są mężczyźni.

Na bieżąco powinno usuwać się brudne naczynia ze stołu. W lepszych restauracjach również popielniczki po każdym papierosie.

W tym dziale  Co warto zawsze mieć w zamrażalce? Doradzamy

W większości restauracji nie wypada, aby klient zapłacił za jedzenie zanim go otrzyma. Dlatego dopiero po skończonym posiłku kelner powinien do niego podejść i zapytać, czy życzy sobie coś więcej ewentualnie podać mu rachunek.

Ze względu właśnie na specyfikę branży, każda restauracja powinna być wyposażona w terminal przenośny, aby podejść do klienta, by ten mógł komfortowo zapłacić . Dobra restauracja nie powinna dopuścić do sytuacji, by klient musiał podchodzić do kasy lub szukać personelu z dwóch powodów. Nietaktownym jest również przynoszenie rachunku, gdy ten o to nie prosił. Zawsze należy o to zapytać.

Dobra obsługa personelu to gwarancja zadowolenia klienta i większe szanse że wróci lub da napiwek.